1 / 6

Články

Magazín číslo 2 / 18
Klavíristka Mitsuko Uchida | © Decca, Justin Pumfrey

Mitsuko Uchida: Energická dáma se srdcem plným hudby

Dame Mitsuko Uchida patří k oněm oslnivým královnám klavíru, jejichž záře nijak nebledne vedle mladších, dravějších a v kariéře rychlejších kolegyň. Svou první Gramophone Award získala v roce 1989 a od té doby udržuje své prsty v pianistické první lize. Prahu okouzlila před dvěma lety úchvatným vystoupením s mezzosopranistkou Magdalenou Koženou, v letošní sezoně se ve dnech 28.–30. března představí s Českou filharmonií a dirigentem Jakubem Hrůšou v Koncertu pro klavír op. 42 svého oblíbeného autora Arnolda Schönberga.

číst článek
Magazín číslo 2 / 18

Čtyři kroky k Matoušovým pašijím

Česká filharmonie se ze své podstaty symfonického orchestru hudbě období baroka repertoárově nevěnuje. Přesto jedno z vrcholných děl Johanna Sebastiana Bacha, duchovní oratorium pro sólové hlasy, dvojitý sbor a dvojitý orchestr Matoušovy pašije, v její sezoně zazní. Stane se tak v rámci vzdělávací řady pro dospívající a dospělé posluchače Čtyři kroky do nového světa. Nečeká vás jen poslech, nýbrž i osvěta, výklad o kontextu a zhudebnění, tak jako vždy, když před vámi stanou pánové Petr Kadlec a Marko Ivanović.

číst článek
Magazín číslo 2 / 18
Fotografové České filharmonie zblízka

Kdo se to plíží podél stěn? Aneb fotografové České filharmonie zblízka

Asi jste si všimli, že na koncertech nejste s hráči sami. Jsou tady fotografové. Snaží se nerušit, ale přece jen je koutkem oka vidíte a možná jen tiše trpíte. Petra Hajská a Petr Kadlec. Dvě rozdílné osobnosti, dva umělecké přístupy.

číst článek
Magazín číslo 2 / 18
Elbphilharmonie v Hamburku

Nové filharmonické jaskyne. Koncertné sály od 50. rokov 20. storočia do súčasnosti

Každá architektonická typológia je závislá od doby, prostredia a kultúry, v ktorej vzniká. Typológia koncertných sál, ktorá sa storočiami postupne vyvíjala a vyčleňovala z architektúry chrámov, kostolov a divadiel, začala dosahovať svoj najväčší architektonický vývoj od druhej polovice 20. storočia.

číst článek
Magazín číslo 1 / 18
Alisa Weilerstein | Foto Petra Hajská

Často se vracím ke Kunderovi, prozrazuje Alisa Weilerstein

„V Bělohlávkovi a České filharmonii si vybrala ideální partnery,“ napsal do The Sunday Times Hugh Canning v recenzi nahrávky Dvořákova violoncellového koncertu, která se tehdy vyšplhala na nejvyšší příčky amerických žebříčků. Souznění Alisy Weilerstein s Českou filharmonií začalo právě při spolupráci na společné nahrávce a koncertech s ní spojených. V září 2013 zahájili festival Dvořákova Praha, v roce 2014 vyšla zmíněná nahrávka jak na zvláštním CD, tak v rámci kompletu s ostatními Dvořákovými koncerty a symfoniemi.

číst článek
Zavřít