Prvního koncertu cyklu A se ujme francouzská dirigentka Nathalie Stutzmann, původně slavná mezzosopranistka, která si vydobyla prvotřídní renomé už také s taktovkou v ruce a nyní stojí v čele Atlanta Symphony Orchestra. S Českou filharmonií ve svém debutu provede ikonickou Šestou symfonii Petra Iljiče Čajkovského. V první polovině programu vystoupí v Mozartově dvojkoncertu spolu s houslistou Janem Fišerem další žena, violistka Eva Krestová, oba přední hráči České filharmonie. V lednu se do Rudolfina vrátí sesterské klavírní duo Katia a Marielle Labèque a opět zazní Mozart – jeho dvojkoncert Es dur, pod taktovkou Semjona Byčkova.
Pražskému publiku dobře známá americká violoncellistka Alisa Weilerstein, která s filharmonií nahrála Dvořákův koncert, se rozhodla tentokrát v Praze provést světovou premiéru koncertu soudobého britského skladatele Richarda Blackforda, napsaný pro ni a pro tuto příležitost. V dubnu uslyšíme dvaatřicetiletou italskou klavíristku Beatrice Ranu. Protože nejen debut v Carnegie Hall už má za sebou a ohlasy na její vystoupení jsou vesměs nadšené, ten rudolfinský na sebe nesměl nechat dlouho čekat.
Mezzosopranistka Markéta Cukrová se představí v samostatném recitálu v rámci sezony Českého spolku pro komorní hudbu s písněmi Josepha Haydna a Wolfganga Amadea Mozarta a jako sólistka České filharmonie ve Vokální symfonii Vladimíra Sommera. Mozartovy, Haydnovy a Myslivečkovy orchestrální árie připraví s Českou filharmonií její hlasová kolegyně Magdalena Kožená. Ta se představí ještě v dubnu v roli Anny v koncertním provedení jednoaktové opery Kurta Weilla Sedm smrtelných hříchů.
Sopranistka Alžběta Poláčková přednese na přelomu dubna a května sólový part v Sukově Epilogu. Pěvecké sólistky přivítáme v Bachově Mši h moll nebo v Janáčkově Glagolské mši – zde se například poprvé představí polská pěvecká hvězda Iwona Sobotka. V jednom z komorních programů sestavených Petrem Popelkou zazpívá Korngoldovy Klaunské písně německá mezzosopranistka Christina Bock. Raritou nadcházející koncertní sezony bude angažmá slavné francouzské herečky Audrey Bonnet v titulní roli oratoria Arthura Honeggera Jana z Arku na hranici.
Pokud bychom měli vyjmenovat všechny ženské protagonistky sezony 2024/2025, došlo by také na klavíristku Terezii Fialovou, členky dalších komorních souborů a také na stále se rozrůstající řady členek České filharmonie a Orchestrální akademie. O ženský element se v Rudolfinu nemusíme bát.





Rattle k poctě Kubelíka
Příští sezona bude svou první částí ještě patřit Roku české hudby 2024, projektu, který Česká filharmonie zaštiťuje. Silné zastoupení českého repertoáru je patrné v celém průběhu sezon, do nichž svátek české hudby zasahuje. V té nadcházející uslyšíme díla Kryštofa Haranta, Jana Dismase Zelenky, Josefa Myslivečka, Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Zdeňka Fibicha, Josefa Suka, Bohuslava Martinů, Leoše Janáčka, Pavla Bořkovce, Vladimíra i Lukáše Sommera, Marka Kopelenta, Viktora Kalabise, Petra Ebena, Rafaela Kubelíka, Jiřího Temla, Petra Popelky a Pavla Zemka Nováka.
Důležitou novinkou 129. sezony České filharmonie je změna ve složení titulárních dirigentů. Vedle šéfdirigenta Semjona Byčkova a hlavního hostujícího dirigenta Jakuba Hrůši se do role hlavního hostujícího dirigenta – s podtitulem „k poctě Rafaela Kubelíka“ – postaví Simon Rattle. Každý z nich také připraví řadu originálních programů: Semjon Byčkov vedle Berliozovy Fantastické symfonie pro zahajovací koncerty nastuduje také Mahlerovu a Šostakovičovu 5. symfonii nebo Bachovu Mši h moll, Jakub Hrůša provede Sukův Epilog nebo Sommerovu Vokální symfonii a Simon Rattle Janáčkovu Glagolskou mši nebo koncertní provedení opery Sedm smrtelných hříchů Kurta Weilla.
Do Rudolfina se vrátí Alain Altinoglu, Giovanni Antonini a Tomáš Netopil, dirigentskými debutanty budou kromě Nathalie Stutzmann také Lukáš Vasilek a Alan Gilbert. Přijedou také debutující sólisté: australský klavírista Kristian Bezuidenhout, britský violoncellista Sheku Kanneh-Mason a již zmíněná Beatrice Rana. Poprvé s Českou filharmonií v Praze vystoupí i klavírista Leif Ove Andsnes a dirigent Petr Popelka, kteří se s orchestrem už představili v zahraničí.



Trifonov ve Dvořákovi, Popelka ve třech rolích
K umělecké rezidenci pozvala Česká filharmonie v této sezoně světovou klavírní hvězdu Daniila Trifonova, který se v uplynulých letech představil po boku prvního českého orchestru dvakrát: v září 2020 se Semjonem Byčkovem a v dubnu 2023 s Jakubem Hrůšou. Trifonov nyní zahraje s Českou filharmonií Dvořákův klavírní koncert – v Rudolfinu na zahajovacích koncertech, se stejným programem pak v přímé návaznosti v Bratislavě a v prosinci 2024 spolu zavítají do newyorské Carnegie Hall a torontské Koerner Hall. Do kontrapunktu k velkému vystoupení s orchestrem postaví Trifonov svůj niterný klavírní recitál 29. září v Rudolfinu.
Tím také zahájí sezonu Českého spolku pro komorní hudbu, o jehož koncerty je rok od roku větší zájem. Vedle nejlepších českých souborů najdete v jubilejní 130. sezoně zajímavý výběr zahraničních hostů, jako jsou drážďanský Fritz Busch Quartett, Trio Zimbalist s Josefem Špačkem, New Zealand Quartet a Elphier Quartett.
Kurátorem několika koncertů je Petr Popelka, který se představí v roli klavíristy, kontrabasisty a skladatele a přivede do Prahy řadu svých zahraničních hudebních přátel. V recitálové řadě se po Trifonovovi představí violoncellista Václav Petr, klavírista Federico Colli a barytonista Michael Volle. Kromě toho se dočkáme také sólových pěveckých vystoupení Adama Plachetky a Markéty Cukrové.
Důležitou součástí sezony České filharmonie opět budou vzdělávací pořady. Od workshopů pro nejmenší i seniory, přes workshop pro všechny generace 100 minut mezi tóny až po úspěšný pořad Martha v říši hudebních divů, v jehož nové verzi vystoupí moderátorka Martha Issová s Cimbálovou muzikou České filharmonie.
Stále úspěšnější jsou veřejné koncerty cyklu Kroky do nového světa připravované Markem Ivanovićem a Petrem Kadlecem s Českou studentskou filharmonií – tentokrát na koncertech zazní Dvořákova 8. symfonie, houslista Josef Špaček představí cykly Čtvero ročních dob Antonia Vivaldiho a Ástora Piazzolly a dojde dokonce na zajímavé srovnání klavírní a orchestrální verze slavných Musorgského Obrázků z výstavy.




It’s truly striking how online entertainment, particularly within the orbit of online casinos https://zahranicnicasino.net/ has evolved into complex social ecosystems. The value proposition extends far beyond the games; it’s the collective experience found in forums and streams that truly captivates players. This shared space for exchanging strategies, celebrating massive wins, and offering support transforms an otherwise solitary digital pursuit into a vibrant, interconnected community driven by shared enthusiasm.