V dobách poznamenaných lockdownem odpadla spousta koncertů a pochopitelně poklesla i návštěvnost webových stránek Rudolfina. Mezi kulturními portály českého internetu ovšem mají své místo a zdaleka neslouží pouze fanouškům České filharmonie. Přichází sem i lidé, kteří chtějí kvalitním způsobem trávit volný čas a poohlížejí se po nabídce, která by je uspokojila.
„Na web chodí desetitisíce potenciálních návštěvníků koncertů, výstav a dalších akcí. Jedná se o službu pro celou pražskou kulturní veřejnost, a to jak pro organizátory, tak pro jejich publikum,“ zdůrazňuje obchodní ředitel prvního českého orchestru Michal Medek. Podle něj bylo jedním z vytyčených cílů informovat o programu nejen institucí, jež jsou v Rudolfinu doma, ale i všech dalších pořadatelů, kteří tento prostor využívají. I toto bylo součástí zadání a změna se projeví mimo jiné lepšími výsledky při vyhledávání na Googlu či Seznamu.
Hlavním záměrem při tvorbě nové podoby stránek www.rudolfinum.cz bylo přiblížit jejich návštěvníkům Rudolfinum jako otevřenou instituci, kde se stále něco děje, a to nejen večer během koncertů.
Design webu inspirovalo samo Rudolfinum
Na první pohled web upoutá novým grafickým zpracováním. Výchozím bodem se stala sama budova, její výmalba a výzdoba. „Chtěli jsme využít kouzla, kterým Rudolfinum uchvacuje návštěvníky už po třetí století. Prolezli jsme ho od sklepa po půdu a prostě jsme se nechali inspirovat,“ říká Petr Höhn z firmy Perspectivo, který je pod novým vizuálem podepsaný.
Web je laděn do barev, které najdeme na fasádě i v interiérech budovy. Stejně jako v Rudolfinu jim dominuje okrová, pro zvýraznění některých sekcí byly užity i tmavší a sytější barvy. Stránka představující jednotlivé prostory upoutá temně zelenou, kterou lze najít na několika místech výmalby, například na stropu Dvorany. Část webu věnovaná prohlídkám zase svítí modrou barvou, jež je k vidění ve na balkoně ve foyer, kterému se pro jeho tvar přezdívá „Rohlík“.
Totéž platí o vzorech, které uživatele při jejich návštěvě webu provázejí. I ty vycházejí z historické výzdoby neorenesanční stavby, jsou ovšem zpracovány moderním způsobem. Lidem, kteří do Rudolfina chodí často, tak budou některé tvary velmi povědomé. Abychom nepokazili zábavu, prozradíme pouze ten, který je citován nejzřetelněji: tapetu v Sukově síni na stránkách věnovaných prohlídkám.
Správné informace na správném místě
Velký důraz byl kladen na texty, které spoluutváří náladu a hlas webu. Jsou zvoleny tak, aby přesně odpovídaly smyslu jednotlivých tematicky zaměřených stránek. Kde bylo dříve množství ilustračních fotografií, dnes návštěvník webu najde vhodně umístěné snímky, které o to více vyniknou.
Obsah textů s velkou pečlivostí zpracoval copywriter Jakub Raš. Mnohé části byly rozšířeny, některé zcela přepsány. „Ty správné informace na tom správném místě, to byl náš hlavní cíl. Snažili jsme se tím co nejvíce zjednodušit život návštěvníkům webu i lidem v Rudolfinu, třeba zákaznickému servisu České filharmonie nebo oddělení pronájmů. A také jsme chtěli poutavě ukázat to nejzajímavější z Rudolfina, dnešního i minulého,“ říká Raš, který měl také za firmu Perspectivo celý projekt na starosti. Zcela nový je například rozsáhlý oddíl o historii památky. Web také umožňuje snáze vyhledat praktické informace typu, jak si pořídit vstupenku, kde zaparkovat nebo co si obléct na koncert.