„Pocházím ze severní Moravy a kdykoliv můžu, tak se podívám na Hukvaldy,“ připomíná sopranistka jedno z míst spojených se životem Leoše Janáčka. Bystroušku znala z vyprávění od Karla Högera, ale neznala její spojitost s operou. Na konzervatoř totiž začala chodit až v devatenácti letech a hodně věcí musela dohánět.
Podcast si poslechněte zde:
V současné době se připravuje na koncertní provedení Smetanovy Libuše, která jí teď spotřebuje skoro všechnu energii. Má radost, že Skokánka ve filharmonické Bystroušce zpívá její dcera, a těší se na malé komorní projekty i na to, že si konečně udělá volno.
Dirigent Jakub Hrůša má podle Kněžíkové velkou schopnost poskládat hlasy tak, aby byly atraktivní pro posluchače a zároveň opodstatněné pro samotné dílo. „Kápli jsme si spolu do noty umělecky i lidsky od chvíle, kdy jsem mu byla poprvé předzpívat,“ pochvaluje si spolupráci, která začala asi před šestnácti lety.
Koncertní uvedení Libuše s Jakubem Hrůšou a Kateřinou Kněžíkovou v titulní roli připravuje Česká filharmonie na festivaly Pražské jaro (28. a 30. května) a Smetanova Litomyšl (16. června). Podcast doprovází Janáčkova Sinfonietta v podání České filharmonie a Jiřího Bělohlávka.